piątek, 30 listopada 2012

Sagan na sobotę ;D

Od lat gotuję barszcz ukraiński. I ile bym nie ugotowała znika w mgnieniu oka, czyli smakuje. W miarę upływu lat coraz bardziej skracam czas jego przygotowania.
Dziś postanowiłam poszaleć. Oczywiście dzień wcześniej namoczyłam fasolę. Zawsze jak ją kupuję to mam stracha, że stara i kamienna będzie i żadne namaczanie nie pomoże.Idę więc na łatwiznę i używam tej w puszkach. Zwykle kupuję 2 lub 3 odmiany w różnych kolorach. Tym razem został Jasiek z fasolki po bretońsku, więc ugotowałam go wraz z kostkami schabowymi. W czasie gdy gotowała się fasola na kostkach - dodałam jeszcze bulion drobiowy Winiar - obrałam ziemniaki i wrzuciłam do kolejnego garnka żeby się gotowały. Posolone, pokrojone w kosteczkę. Zabrałam się za obieranie włoszczyzny. W zasadzie prawie całą poza porem starłam w malakserze i wrzuciłam na dużą patelnię do obsmażenia. Fasola i ziemniaki się gotują, warzywa duszą na patelni a ja obieram buraki. Znów malakser :) Nieoceniony pomocnik!
Gdy ziemniaki są już miękkie - ja lubię jak już się rozpadają - wrzucam do nich podduszone warzywa. 5 minut wspólnego gotowania zupełnie wystarcza i dokładam starte  buraczki. Trzeba dokładnie wymieszać od dna. Mam akurat wystarczająco dużo czasu żeby obrać z mięska kostki zabrane fasoli. Okrawki wrzucam z powrotem. Gdy ona już zmięknie (fasola)wlewam do niej i mięsa ugotowane warzywa + kapustę cieniutko poszatkowaną. Mieszam dokładnie i dokładam koncentrat pomidorowy. W zasadzie nie trzeba solić, ale należy dodać listek laurowy, ziele angielskie i pieprz w ziarenkach. Gotuję to razem ok 5 minut. Na koniec doprawiam śmietaną i gotowe. Do ugotowania barszczu użyłam dziś 2 saganów i patelni. Ale spokojnie można w jednym .Ja byłam bardzo głodna i chciałam przyspieszyć gotowanie.

Składniki:
-buraczki-4 sztuki średniej wielkości
-marchew-4 sztuki średniej wielkości
-seler-mały
-pietruszka-2 sztuki
-ziemniaki-ok. 1 kilograma
-fasola-1 i 1/2 szklanki
-koncentrat pomidorowy-mały słoiczek
-śmietana 18%-duży pojemniczek
-przyprawy(1 listek laurowy, po 4-5 ziarenek pieprzu i ziela angielskiego)
-kostki schabowe-1 kilogram
-kapusta-ćwiartka małej główki

Czasem jak mi nieco kolor "ucieknie" dodaję nieco koncentratu z buraków.
Smacznego :D

1 komentarz:

  1. Ludko przepis wart grzechu zwłaszcza ta fasola w puszce bardzo mi się podoba , nie trzeba moczyć w wodzie :)
    Miłego wieczoru Ilona

    OdpowiedzUsuń