czwartek, 22 listopada 2012

Trochę Konfucjusza

z netu
 Konfucjusz rzekł:

"Gdy miałem piętnaście lat, pragnąłem się uczyć.
Gdy miałem trzydzieści, umocniłem się w moim postanowieniu.
Gdy miałem czterdzieści, nie miałem złudzeń.
Gdy miałem pięćdziesiąt, znałem moje przeznaczenie.
Gdy miałem sześćdziesiąt, rozpoznawałem prawdę we wszystkim, co słyszałem.
Gdy miałem siedemdziesiąt, mogę podążyć za głosem serca bez obawy zejścia na złą drogę."
------------------------------------------------------------------------------------------------
"Gdybym został zatrudniony, dokonałbym czegoś w dwanaście księżyców, a poważne osiągnięcia miałbym w trzy lata."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"W dzisiejszych czasach za synowskie posłuszeństwo uważa się dbałość o rodziców. Ale dba się również o psy i konie. Jakaż jest różnica przy braku szacunku?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz