niedziela, 29 lipca 2018

Urodzajnie

Robimy, mimo żaru tropików, wypady rowerowe. Wszędzie obfitość wszelkiej zieleni. Opuszczone ogrody wabią ociężałymi jabłoniami, grusze - kropkami owoców, mirabelki złotym piaskiem u pnia. ( a się mi porobiło ).
Śmigamy więc - duuuża przenośnia - po zbiory i przerabiamy.


Sok z jabłek, przecier mirabelkowy. To chwilowo tyle.
Wstępne poszukiwania gwiazdnicy spełzły na panewce. Lebiody tylko co na raz a marzy mi się zakonserwowanie  w soli.  albo ukiszenie. Po prostu zakochałam się  w niej.

Nasze warszawskie obserwatorium astronomiczne i centrum lotów kosmicznych. Ho ho, tak tak - i my to mamy.

Chwila relaksu nad wodą.
Gorąco, parno, a słońce wali żarem. I mimo tego jeździmy. Ile się da, bo odzyskałam wolność.   koła zamiast stóp. Jakie to błogosławieństwo móc późno w nocy jeszcze się krzątać. Nogi nie bolą, nie pieką - cudo. Rano wstaję i nic. Kolejny cud, nie boli, nie ciąży, a nie raz i nie dwa było tak, że zamiast kończyn dolnych miałam betonowe klocki.



To jest powód dla którego szukam gwiazdnicy. Ogranicza agresję autoimmunologiczną. Na jednym ślad po ugryzieniu. Już nie ma znaczenia co ro.  na drugim dotknięcie pokrzywy. No panie! Bez przesady! Albo ja taka delikatna się zrobiłam, albo wszystko coraz bardziej jadowite jest.

Zdjęcie poglądowe z internetów.

Gwiazdnica. Również pożyczona z netu.
Więc jeśli ktoś ma w nadmiarze to chętnie  skorzystam. Ew dajcie znak gdzie można ją znaleźć.

A na razie, 6.40, mirabelle się pyrczą. Młąda będzie przecierać. Tkemali chcę uczynić ale najpierw kolendrę dobrej jakości muszę  nabyć.  tkemali to gruziński sos z mirabelek. Najlepiej niedojrzałych. Dodaje się czosnek, kolendrę i miętę. Mięta to bardzo kobiece zioło. Podnosi poziom estrogenu. Akurat kwitnie oset. Nie mijajcie go obojętnie. Poczytajcie o nim.   oki. Kończę na azie. W  głowie mam  milion planów.

Niech żyje wolność!!!

Ps. Śmignęłyśmy wczoraj do biedry, która jest mnóstwo daleko nogami. Więc niedostępna. Śmignęłyśmy! O cudzie - już w zasięgu 😍

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz