środa, 30 września 2020

12

 Kiedy miałam 12 lat moim jedynym problemem było przetrwać szkołę i dom. A w zasadzie miejsce do którego zostałam przeniesiona.

Moje jedyne problemy to było - czy babcia będzie miła, czy w szkole będę miała spokój od koleżanek. Były 2 z upojeniem jadące po mnie. 

Kiedy miałam 12 lat gdy kończyły się wakacje, myślałam o kolejnych. 

W tym wieku kochałam się beznadziejnie w Zbyszku. Tak jak ja z matką, tak on z rodzicami rok wcześniej wczasowali w Kołobrzegu. 

W tym wieku z upodobaniem wcinałam nabrzmiałe słońcem czereśnie, ganiałam umorusana jak merediabeł po nieużytkach, ubłocona po uszy, pachnącą wiatrem i że zdumieniem odkrywająca zmiany w moim ciele. 

To takie oczywiste było, że kiedy zaczęłam się pocić, to trzeba używać mydła. Potem dezodorantów. 

Że inne objawy dojrzewania? Przeszkadzały mi. 

Kiedy miałam 12 lat, miałam pragnienie wolności.

Byłam dziewczynką. 

Z upodobaniem zaczytywałam się " Życiem seksualnym dzikich", "Małżeństwem doskonałym" jak i Anią, i dziećmi z Bullerbym, Winnetou to był mój guru.

Węglarką donosiłam węgiel, pompowałam wodę że studni, moczyłam godzinami dupsko w kąpieli z pianą. 

Kochałam na obiad schabowego z ziemniakami i buraczkami i obowiązkowo pomidorową. I kisiel. 

Mój 12-let świat z upodobaniem zohydzali dorośli i część równolatków. 

Ale wtedy nigdy nie przyszło mi do głowy odebrać sobie życie. Coś we mnie trwało. Trzymało się pazurami tu i teraz. 

Nie miałam problemu z tożsamością. O takich jak ja, z poobdrapywanymi kolanami, z obłędem w oku, mówiło się - chłopaczara. Każdy wiedział o co chodzi i akceptował. Albo i nie. 

Ale nie miałam nigdy problemów z tożsamość ścią. - dziewczyna i tyle.

Czemu? 

Bo nie wiedziałam że mogę być chłopakiem, że mogę lubić dziewczyny, bardziej niż lubić. Że  mogę być dowolnością.

Nie. 

Mój świat był prosty. Czarno-biały. 

Mężczyzna - kobieta. Bez dylematów. 

Szczęśliwy - bez lekcji z anatomii, o współżyciu. I to w okresie gdy te sprawy budzą duże zawstydzenie. A przynajmniej tak było w czasach gdy dorastałam.

Dorosłe sprawy były dla dorosłych. 

Był rozdział. 

Dziś nie ma i wszystko się pierdoli. 

Amen. 

3 komentarze:

  1. Nie moglabym tego lepiej opisac. Wyjelas mi to z ust . Kobiecie, 46 lat. Opis i odczucia wszystkiego takie same, szok czy norma? Nie jestes sama w tym wszystkim, pamietaj

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze niechcacy przenioslam sie do tamtych cudownych czasow na moment wiele wRt

    OdpowiedzUsuń